Shuttle (mekik) raf sistemi drive in sistem ile benzer yapıdadır. Ancak operasyon olarak istifleme
cihazının depo koridorlarına girmeden her yükleme katına shuttle cihazının derinlemesine yükleme ve
boşaltma yapılabilmesini sağlayan bir sistemdir. Shuttle / Mekik olarak adlandırılan elektrikli taşıyıcı
sayesinde ürünlerin raf kanallarına yüklenmesini ve boşaltılmasını kolayca gerçekleştirir. Bu sistem ile
benzer özelliklere sahip çok sayıda palet blok halinde istiflenebilir.
Raf mekik makinesi temelde forkliftle taşınmak için tasarlanmıştır. Doldurulmak ya da boşaltılmak
istenen raf içerisine (mekik rayı içerisine) forklift yardımıyla bırakılır. Bu aşamadan sonra operatör
forklift ile ilgili raf seviyesine yükleyeceği yükü sadece raf mekik makinesinin yürüdüğü rayın üstüne
koyar ve radyo kontrollü mekik makinesine uzaktan kumanda yardımıyla gerekli komutu verir.
Operatörün bundan sonra yük ve raf sistemi ile doğrudan teması kalmamıştır. Raf mekik
makinesi ilgili paleti kaldırarak mekik rayından keser ve tüm yükü kendi üzerine alır. Yükü üzerinde
taşıyan mekik sistemi paleti rafın sonuna ya da daha önce bir palet yüklenmişse bu palete güvenli
mesafeye bırakır. Bu işlemi tamamladıktan sonra sistem hızla başlangıç noktasında yani operatörün
paleti mekik rafına ilk bıraktığı pozisyona gelerek yeni bir komut bekler.
İlgili raf seviyesinden bir ürün almak istendiğinde mekik sistemi başlangıçta olduğu gibi yine ilgili raf
seviyesine forklift ile taşınır. Verilen komut ile raf başına en yakın konumda yakaladığı paleti
kaldırarak rafın başlangıç noktasına alır ve döngüsünü tamamlar. Bu noktada mekik sistemine yeni bir
komut verilerek bir başka paleti alması da sağlanabilir. Raf başında bulunan palet operatör tarafından
alınmamış olsa bile mekik sisteminin üzerinde bulunan sensörler yardımıyla, mekik makinesi  raf
başlangıç noktasındaki paletin alınmadığını anlar ve alınması gereken palete güvenli bir mesafede
durarak operatörün raf başında bulunan paleti raftan almasını bekler. Operatör ilgili paleti raftan
ayırıp güvenli mesafe kadar uzaklaştığında, mekik makinesi uygun bir hızla raf başına yanaşır ve yükü
raf başına bırakır. Böylece döngü tamamlanmış olur.
Derinlik yönünde istiflenen paletler FİFO (ilk giren ilk çıkar) veya FİLO (ilk giren son çıkar )prensibi ile
çalışabilmektedir. Shuttle sistemde ön koridordan hızlı bir şekilde ürünler alındığından drive in
sisteme göre daha hızlı operasyon imkanı sağlamaktadır. Her türlü istifleme aracı ile çalışmak

Ürün Kataloğu İçin Tıklayınız

Genel
Katalog

PALETLİ KAYAR RAF

Paletli Kayar Raf Sistemi derinlik kullanılarak yüksek hacimde depolama imkânı sunan palet depolama sistemidir. Aynı türden ürünlerin yüksek miktarlarını depolamak için uygundur. Yükleme ve boşaltma koridorları sayesinde siparişlerin hazırlanması sırasındaki karışıklığı ortadan kaldırır. Paletli kayar raf sistemi FIFO –ilk giren, ilk çıkar prensibi ile çalışır. Bu sistemde palet makaralı konveyörler üzerinde eğim yönünde ilerler. Paletin güvenli bir şekilde ilerlemesi için hareket ve fren sistemi bulunur.

Paletli kayar raf sistemi ana iki öğeden oluşur; statik raf ve dinamik makaralar. Dinamik makaralar konveyör şeklinde rafların arasına derinlemesine monte edilir. Makaralar paletin yükleme alanından boşaltma alanına yerçekimini kullanarak varmasını sağlar. Her sırada belirli sayıda hızı kontrol etmek üzere yerleştirilmiş fren ruloları bulunur. Palet fren makaralarının sağladığı kontrollü hız ile hareket ederek kanalın çıkış yönüne ilerler. Kanalın sonundaki stoper sayesinde hareketi sona eren paletler operatör tarafından toplanmak üzere beklerler.

Minimum koridor gerektiren sistemde ; paletler arka arkaya hız frenleme sistemleri kullanılarak 20palet derinliğe kadar saklanabilir.

ÜRÜN KATALOĞU
GENEL KATALOG

UYGULAMA ÖRNEKLERİ

AVANTAJLARI

İlk giren ilk çıkar prensibi
Yüksek oranda yer kullanımı
Minimum koridor ihtiyacı
Yüksek palet toplama hızı ile zamandan tasarruf sağlar
…..

TEKLİF İSTE